DİYET YAPACAKLARA TAVSİYELER

05 Kasım 2019
DİYET YAPACAKLARA TAVSİYELER

Diyet Yapacaklara Tavsiyeler

Biliyorsunuz, diyet hep en temel problemlerimizden birisi olmuştur. Özellikle yaza girerken ya da sağlığımız için mutlaka iyi bir biçimde diyet yapmamız gerekir. Nasıl kilo veririm düşüncesi hep zihnimizin bir köşesinde bizi beklemektedir. Genellikle diyet söz konusu olduğu zaman “hiçbir şey yememem lazım” düşüncesi akıllardan geçer. Fakat bu ciddi anlamda yanlış bir düşüncedir. Artık bir şey yemeden kilo verme düşüncesi genel olarak mazide kalmıştır. Bu anlamda uzman doktorların tavsiyelerine uymak ve dengeli beslenmek gerekmektedir. Diyet yapacaklara tavsiyeler aslında çok geniş bir alandır. Bu alan birçok farklı kategoriye bölünebilir. Örneğin vegan diyet yapacaklar, kilo vermek için diyet yapacaklar ya da sağlık için diyet yapacaklar gibi. Bu anlamda o yüzden öncelikle hangi amaçla diyet yapmak istediğinize karar vermeli ve bundan sonra işleme geçmelisiniz.

Eski Diyet Anlayışları Geride Kaldı

Az önce de belirttiğimiz gibi bir şey yemeden tamamen aç kalıp, enerjisiz bir biçimde geçirilen günler geride kaldı. Artık en önemli nokta tamamen sağlıklı ve dengeli beslenmek. Bu konsepte ayak uydurduğunuz sürece fazla kilolarınızdan kurtulacak ve vücudunuz da şekillenecektir. Uzmanların diyet tavsiyelerine göre az yemek, kuruyemiş ve yoğurt gibi gıdaları tüketmek her zaman için daha faydalı olmaktadır. Örneğin ana öğünde sürekli yemek yemek yerine bunun yerine ana öğünü hafif tutup ara öğünlerde de kuruyemiş tüketmek oldukça faydalı bir davranış olacaktır.

Ara Öğünlerde Kuruyemiş Tüketmek

Ara öğün olarak ifade edilen şey, sabah, öğlen ve akşam yemekleri arasında bulunan zaman diliminde tüketilen gıdalardır. Bunlar küçük öğünlerdir ve mutlaka besleyici şeyler yemek gerekmektedir. Ara öğünlerin amacı çok acıkmadan ana öğüne geçmektir. Bu sayede ana öğünde çılgınlar gibi yemek yenmez ve kilo alımı da engellenmiş olur. Fakat ara öğünlerde neler tüketileceği de tabi ki önemlidir. Tutup da ana öğünde bir karışık sandviç söylerseniz bunun pek bir anlamı olmaz. Peki ara öğünlerde neler tüketilir gelin beraber bakalım:

  • Kuruyemiş çeşitleri
  • Kuru meyve çeşitleri
  • Yağsız salata
  • Sebze ve meyve
  • Bitki çayı
  • Kahve
  • Yulaf
  • Yoğurt

Uzmanlar özellikle kuruyemiş tüketimini, diyet yapanlara önermektedir. Kuruyemiş çeşitlerini de ölçüyü kaçırmadan tüketmek vücudunuz için faydalı olacak ve sizi dinç tutacaktır. Peki kuruyemiş çeşitleri neden diyet yapanlara tavsiye edilir? Gelin birlikte bakalım:

  • Kuruyemişler enerji anlamında mükemmel bir depodur, diyet yapanlara bu anlamda destek olur
  • Kuruyemişler ayrıca tok tutma özelliğine sahiptir
  • Kuruyemiş açlık hissini ciddi oranda azaltır
  • Vücuda gerekli vitamin ve mineralleri de sağlar

Hangi Kuruyemişler Diyet İçin Faydalıdır?

Aslında çoğu kuruyemiş diyet için faydalıdır. Ama özellikle raw yani çiğ olanlar diyetisyenler tarafından sıklıkla önerilmektedir. Uzmanlara göre ara öğünlerde bahsi geçen kuruyemişleri tüketmek kilo verme sürecine ciddi anlamda katkı sunacaktır. Badem özellikle kalorisi düşük olması nedeniyle tercih edilir. Günde 20 adete kadar tüketilebilir. Cevizin yağ miktarı biraz daha fazla olduğu için 7 adet tüketilmesi uygun görülmektedir. Antepfıstığı da aslında çok faydalıdır ama içerisinde bulunan yağ miktarından ötürü en çok kilo aldıran kuruyemişler arasında yer alır. Günlük tüketimde aşırıya kaçmamak gerekir. Yer fıstığı ise tüketim açısından en popüler gıdalardandır. Özellikle sporcular ve vegan bireyler bu kuruyemişi mutlaka tüketmelidir. Enerji anlamında büyük destek sunar günlük olarak da 30 adet tüketim yapılabilir.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.