x
Sort
Total of 4 products are displayed.

Hurma Çeşitleri

Sıcak iklim meyvesi olarak tanınan hurma, özellikle Ramazan aylarında yaygın olarak tüketilen bir gıda ürünüdür. İçerisinde bol miktarda karbonhidrat, yağ ve protein bulunan hurma, mikrop barındırmayan tek meyve olarak da bilinir. Hurma çeşitleri arasından özellikle Medine hurması ve Kudüs hurması çeşitlerinin yaygın olarak tercih edildiği görülür. Söz konusu ürünler minyon ve jumbo paket seçenekleri ile hurma severlerin beğenisine sunulur. Ünal Kuruyemişin taze ürünleri arasında, özenle paketlenmiş hurma çeşitlerini bulabilirsiniz. Hava almayan özel ambalajlarda satışa sunulan hurma çeşitleri arasından ülkemizde en çok tercih edilen hurma türlerine ulaşabilirsiniz. Hurma faydaları arasında sayılabilecek birçok husus vardır. Aşağıda hurmanın faydalarının neler olduğunu bulabilirsiniz. 

 

Hurmanın Faydaları

Hurmanın içerisinde vücuda faydalı 15 farklı mineral, A, B ve C vitaminleri, karbonhidrat, protein, lif ve folik asit bulunur. Hurma, içeriğinde barındırdığı faydalı besinler nedeniyle tek başına bile vücudu dirençli tutabilen bir besin kapsülü görevi görür.

 

Muhteşem Bir Enerji Deposu

Hurma, kalori miktarı ile de muhteşem bir besindir. 100 gr yağsız et yaklaşık 150 kalori enerji barındırırken, 100 gr hurmada 300 kalori enerji vardır. Örnekten de anlaşılacağı üzere aynı miktardaki hurma, etten 2 kat daha fazla enerji verir. Balık etinin ise yaklaşık 3 katı enerjiye sahiptir. Bu haliyle hurma tam bir enerji deposudur. Özellikle ağır işlerde çalışan, kendini yorgun hisseden kişiler sıklıkla hurma tüketmelidir.

 

Doğal Bir Vitamin Kaynağı

Özellikle son dönemlerde hemen hemen tüm insanlar vitamin takviye almaya yönelmektedir. Hurma meyvesi piyasadaki birçok vitamin ve enerji takviyesi ürünlerinden daha faydalıdır. Gebelik döneminde de anne ve bebeğin vitamin ihtiyacı artar. Bu dönemde düzenli hurma tüketilmesi vitamin ihtiyacını ortadan kaldırır.

 

Doğal Demir Takviyesi

Hurma, içerdiği yoğun demir elementi sayesinde anemi hastalığının tedavisinde son derece etkilidir. Günde 5 adet hurma tüketmek bir insanın günlük demir ihtiyacının % 11’ini karşılar. Anne karnındaki bebeğin sağlıklı gelişmesi için gerekli olan folik asit miktarı da hurma ile karşılanabilir.

 

Emziren Annelere Faydası

Doğum esnasında kas kasılmalarını uyaran hormonun adı oksitosindir. Doğumun kolay gerçekleşmesi için anne adayına söz konusu hormon desteği sağlanır. Hurma, içerisinde bol miktarda oksitosin bulundurur. Doğum öncesi kullanımında doğumun kolay gerçekleşmesine, doğum sonrasında ise süt oluşumunu hızlandırmada yardımcı olur.

 

Sindirim Sistemine Yardımcı

Hurmadaki lif oranı hiçbir meyvede olmadığı kadar yüksektir. Yüksek lif oranı sayesinde sindirimi kolaylaştırır. Bağırsaklarda bulunan atık maddelerin temizlenmesine, bağırsak hücrelerinin kanserden korunmasına, ayrıca hazmın kolaylaşmasına yardımcıdır. Günde 5-6 adet hurma tüketen bir kişi günlük lif ihtiyacının % 30’unu karşılamış olur.    

 

Kalbi Koruma Etkisi

Yapılan araştırmalar neticesinde hurma içerisinde yoğun şekilde magnezyum ve B6 vitamininin bulunduğu tespit edilmiştir. Söz konusu değerler kasların düzenli çalışmasını sağlayarak kalp krizinin önlenmesine yardımcı olur. Ayrıca kalp damarlarının tıkanmasını da önler.

 

Kanserden Koruması

Hurmanın içeriğindeki selenyum minerali antioksidan özelliği taşıyan bir mineral türüdür. Söz konusu mineral, kanser hücrelerinin çoğalmasını önler.

 

Diyet Meyvesi

Hurma, tok tutma özelliği sayesinde diyet yapanlara özellikle tavsiye edilen bir besindir. Bu özelliği nedeniyle uzmanlar hurmanın açken tüketilmesinin daha uygun olacağını ifade eder. Her yaş grubunda yenilmesi tercih edilen hurma çeşitlerinin yaş ya da kuru meyve olarak satıldığını görebilirsiniz.

 

Cildi Güzelleştirmesi

Hurmanın içeriğindeki yoğun antioksidan hücrelerin yenilenmesini sağlar. Bu sayede dokusu yenilenen cilt daha pürüzsüz bir görünüme kavuşur. B vitamini açısından da çok zengin olan hurma, ciltteki yaralanma ve tahrişlere karşı da etkilidir. Söz konusu yaraların kısa sürede iyileşmesini sağlar. Ayrıca cildin ihtiyaç duyduğu nemi de artırarak daha elastik bir yapıya kavuşmasına yardımcı olur.

 

Hurma Ağacı

Hurma ağacı, DNA dizilimi itibariyle insan yapısına en çok benzeyen ağaçtır. Erkeklik ve dişiliğinin olması, döllenerek çoğalması, ortalama ömrü, en verimli yılları, vücut yapısı gibi hususların tamamı insan ile aynıdır. Hurma ağacının köklerinin sudan, yapraklarının ise güneşten mahrum kalmaması gerekir. Tür olarak palmiyegiller sınıfındandır. Ağacın gövdesi son derece kalın ve diktir. Boyu 25 metreye kadar uzar. Ağacın her dalında yaklaşık 8-10 kg arasında meyve vardır. Her ağaçtan 100 kg’a kadar meyve hasatı alınabilir. Ağacın ömrü ortalama 60-70 yıl arasındadır. En fazla 130 yaşına kadar yaşayan ağacın en verimli hasat dönemi ise 15-40 yaş arasıdır.

 

Hurma ağacının meyve vermesi için insan eli ile döllenmenin sağlanması gerekir. Erkekten alınan polenler dişi ağaca getirilir ve bu sayede döllenme sağlanmış olur. Söz konusu işlemin her yıl yapılması gerekir. Yapılmadığı sürece ağaçtan meyve alınamaz. Hurma, farklı aşamalardan geçerek oluşumunu tamamlar. İlk aşamada hababuk, ikinci aşamada belah, üçüncü aşamada büsr, dördüncü aşamada rutab, son aşamada ise temr adını alır. Yaş hurma denilen meyve dördüncü aşama olan rutabdır. Hurmanın ilk üç aşamada tüketilmesi tavsiye edilmez. Ağacın gelişimi tepe noktasında bulunan ve adına gummar denilen bölgeden olur. Bu bölge zarar gördüğünde ağaç ölür. Hurma, dünyada en çok Arap yarımadası ve Kuzey Afrika’da yetişir.         

 

 

Hurmanın Besin Değeri

Hurma besin değeri anlamında çok zengin bir meyvedir. Almış olduğunuz 100 gr hurma, içeriğinde aşağıdaki besin değerlerini bulundurur;

  • Kalori oranı: 300,4 kcal
  • Karbonhidrat oranı: 72,9 gr
  • Protein oranı: 2,2 gr
  • Lif oranı: 9,3 gr
  • A vitamini: 0,5 gr
  • B1 vitamini: 0,1 mg
  • B2 vitamini: 0,1 mg
  • B3 vitamini: 0,1 mg
  • B6 vitamini: 0,153 mg
  • C vitamini: 3 mg
  • Folik asit: 24,9 mcg
  • Kalsiyum oranı: 59 mg
  • Demir oranı: 3 mg
  • Potasyum oranı: 700 mg
  • Fosfor oranı: 63 mg
  • Sodyum oranı: 5,4 mg
  • Magnezyum oranı: 58 mg

 

Yukarıda da görüldüğü üzere hurma muhteşem bir besin kaynağıdır. Diyetisyenlerin sıklıkla hurma tüketimini tavsiye etmesinin sebebine de kısaca değinmekte fayda vardır. Diyetisyen ve beslenme uzmanları 4 adet hurmanın 1 porsiyon meyve tabağına denk geldiğini ifade ederler. Söz konusu hurma 60 kalori içerir. Yoğun kalori oranı sayesinde düzenli hurma tüketerek kontrollü bir şekilde kilo verebilirsiniz. Kendiniz ve sevdikleriniz için zengin bir besin kaynağı olan hurmaları kısa süre içeisinde sipariş edebilirsiniz. Evlerinizde sofralarınızı zenginleştirecek olan hurmalar ile damak tadınıza uygun, sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz.

 

Hurma Fiyatları

Genel olarak kuru meyve çeşitlerinin fiyatları incelendiğinde hurma fiyatlarının son derece cazip olduğu görülür. Hurma meyvesi yukarıda anlatıldığı gibi, barındırdığı yüksek enerji, vitamin ve mineraller sayesinde yoğun olarak tercih edilir. Çocukların sağlıklı şekilde büyümesi için yüksek enerji, vitamin ve mineral içeren besin takviyesi son derece önemlidir. Bu nedenle çocuklarınıza küçük yaşta hurma tüketme alışkanlığı kazandırdığınızda sağlıklı beslenmelerine önemli ölçüde katkı sağlayabilirsiniz.

 

Ünal Kuruyemiş'in taze ve kaliteli hurma çeşitleri arasından beğendiğiniz ürünleri "hurma satın al" seçeneği ile alabilirsiniz. Ürünler evinize ulaştığında paketlemenin hassasiyetine, ürünlerin kalitesi ve tazeliğine hayran kalırsınız. Sizin ve ailenizin sağlıklı beslenmesi için katkı maddesi kullanılmadan üretimi yapılan hurmaları keyifli bir şekilde tüketebilirsiniz. Aldığınız ürünler kısa sürede adresinize teslim edilir. Ürünleri perakende şekilde alabileceğiniz gibi toptan da alabilirsiniz. Hurma fiyatları satılan ürünün gramajına, türüne ve içeriğine göre farklılıklar gösterir. Ünal Kuruyemiş ile hurma çeşitlerini inceleyerek damak tadınıza uygun ürünleri cazip fiyat avantajı ile hemen satın alabilirsiniz.

 

 

Prepared by  T-Soft E-Commerce.