HASTALIKLARLA EN SAĞLIKLI MÜCADELE

05 Kasım 2019
HASTALIKLARLA EN SAĞLIKLI MÜCADELE

Hastalıklarla En Sağlıklı Mücadele

Kuruyemişler, sağlığımız için en faydalı besin seçeneklerinden birisidir. Bu anlamda da birçok rahatsızlıkla mücadele etme konusunda bizlere yardımcı olurlar. Kuruyemişler sağlıklı atıştırmalık seçeneklerdir. Genellikle yağ oranı yüksek olsa da, içerdikleri yağ sağlıklı bir çeşittir. Ayrıca iyi lif ve protein kaynaklarıdır. Pek çok çalışma, özellikle kalp hastalığı risk faktörlerinin azaltılması konusunda, kuruyemişlerin çeşitli sağlık yararları sağladığını göstermiştir.

Öncelikle kuruyemişlerin sağlığa olan faydalarına bir göz gezdirelim:

  • Genel olarak, kuruyemişler iyi yağ, lif ve protein kaynaklarıdır.
  • Kuruyemişte yer alan yağların çoğu, tekli doymamış yağın yanı sıra omega-6 ve omega-3 çoklu doymamış yağdır.
  • Kuruyemiş ayrıca magnezyum ve E vitamini de dahil olmak üzere bir dizi vitamin ve mineral içerir.
  • Birçok çalışma, artan kuruyemiş tüketiminin sağlığa faydalarını araştırmıştır. 33 çalışmanın sonucunda kuruyemişte yer alan yüksek yağın kilo alımını veya kilo kaybını önemli ölçüde etkilemediğini göstermiştir.
  • Birçok çalışma kuruyemiş yiyenlerin, yemeyenlerden daha uzun yaşadıklarını göstermiştir. Bunun bazı kronik hastalıkların önlenmesine yardımcı olma yeteneklerinden dolayı olabileceği de düşünülmektedir. Örneğin, kuruyemişler, yüksek tansiyon ve kolesterol düzeyleri gibi metabolik sendrom için risk faktörlerini azaltabilir.
  • Aslında, bin 200’den fazla kişi ile yapılan bir araştırmada, bir Akdeniz diyetinin ve günde 30 gram kuruyemiş yemenin, metabolik sendrom yaşama riskini, düşük yağlı bir diyetten veya zeytinyağlı Akdeniz diyetinden daha fazla azalttığı tespit edilmiştir.
  • Ayrıca, kuruyemiş diğer kronik hastalıklar riskini de azaltabilir. Örneğin, kuruyemiş yemek kan şekeri seviyesini yükseltebilir ve bazı kanser riski riskinizi düşürebilir.

Kuruyemiş ve Hastalıklarla Mücadele

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak kuruyemiş yemek vücudunuz için iyi bir seçim olacaktır. Kuruyemişler doymamış yağ asitleri ve diğer besinleri içerir. Ve bu onları harika ulaşılması ve taşıması kolay bir atıştırmalık yiyecek haline getirir. Kuruyemişlerin bir dezavantajı, kalorilerinin yüksek olmalarıdır, bu yüzden porsiyonları sınırlamak önemlidir. Ancak daha az sağlıklı bir atıştırmalık yerine fındık seçmek vücudunuza ciddi anlamda iyilik yapmanızı sağlayacaktır.

Kuruyemiş yemek kalbinize yardımcı olabilir mi?

Çok sayıda araştırma kuruyemişlerin kalp sağlığına fayda sağlayabileceğini ve kalp hastalığı ve diğer nedenlerden erken ölme riskini azaltabileceğini göstermektedir. Eğer kuruyemişlere karşı alerjiniz yoksa, tüketmekte gerçek bir tehlike yoktur, bu nedenle kuruyemiş çeşitlerini kalp sağlığınızdaki diyetin bir parçası haline getirebilirsiniz.

Kuruyemişlerin kalp sağlığınıza yardımcı olmasının bir yolu, düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL veya "kötü") kolesterol seviyelerini düşürmektir. LDL, kan damarlarında biriken plak gelişiminde önemli bir rol oynar. Daha fazla kuruyemiş yemek, kalp hastalığına bağlı düşük inflamasyon seviyelerine de iyi gelmektedir. Kuruyemiş tüketmek, ölümcül kalp krizine neden olabilecek kan pıhtılaşması riskini de azaltabilir. Ayrıca kuruyemişlerin atardamarın sağlığını da iyileştirdiği görülüyor.

Kuruyemiş ve Beyin Fonksiyonları

Kuruyemiş daha iyi bilişsel işlev, öğrenme, hafıza ve ruh hali de dahil olmak üzere beyin sağlığı konusunda birçok gelişme ile ilişkilendirilmiştir. Bazı çalışmalar, kuruyemiş tüketiminin daha iyi bilişsel performans ile ilişkili olduğunu ve büyük faydalarla ilişkili olduğunu bildirmiştir. Araştırmalara göre yüksek kardiyovasküler risk altındaki yaşlı katılımcılar arasında kuruyemiş tüketen katılımcıların, tüketmeyenlere kıyasla bilişsel yeteneklerini geliştirdiği ortaya çıktı. Kuruyemiş tüketimi, oksidatif hasarın azaltılması, inflamasyon ve trombosit agregasyonunun yanı sıra daha iyi vasküler yanıt verme ve immün fonksiyonlar gibi geniş bir fayda yelpazesi ile ilişkilendirilmektedir.

Kuruyemişler Alzheimer, demans, felç, kalp krizi gibi birçok rahatsızlıkla da mücadele etmenizi sağlamaktadır. Bu nedenle her gün bir avuç kuruyemiş tüketmek fayda sağlayacaktır. Herhangi bir rahatsızlığınız varsa tüketimi mutlaka doktor kontrolünde yapmalısınız.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.