SPOR YAPANLARA TAVSİYELER

04 Kasım 2019
SPOR YAPANLARA TAVSİYELER

Spor yapanlara tavsiyeler

Uzun bir süre boyunca yoğun bir şekilde egzersiz yaptığınızda, en üst düzeyde performans göstermenize ve daha sonra hızla iyileşmenize yardımcı olacak bir diyete ihtiyacınız olacaktır. Bu anlamda da kuruyemişler size ciddi anlamda fayda sağlar. Tabi bunun dışında başka uyulması gereken kurallar da vardır. Bunlar şöyledir:

  • Hangi yiyecek ve içeceklerin spor ve fitness aktivitelerinizden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacağını öğrenin.
  • Aktivite seviyeniz ne olursa olsun sağlıklı ve dengeli bir diyet izlemelisiniz çünkü bu size ihtiyacınız olan tüm besinleri sağlayacaktır.
  • Uzman bir beslenme tavsiyesine ihtiyacınız varsa, mutlaka bir diyetisyenle iletişime geçmelisiniz.
  • Araştırmalar sonucunda yayınlanan rehberler dengeyi sağlamak için her bir gıda grubundan ne kadar yemeniz gerektiğini gösterir.
  • Nişastalı ve diğer karbonhidrat formları, sporunuz veya aktiviteniz ne olursa olsun, vücudunuz için en iyi şekilde performans göstermesi için bir enerji kaynağı sağlar. Karbonhidratlar bir sporcunun ana yakıtıdır. Vücudunuz onları şekere dönüştürür ve kaslarınızda glikojen olarak depolar.
  • Genelde, ne kadar çok egzersiz yaparsanız, günlük öğünlerinize ve ara öğünlerinize de o oranda önem vermeniz gerekir. Örneğin kuruyemiş tüketimi özellikle ara öğünlerde sizin için faydalı olacaktır.
  • Zorlu bir egzersiz depolanan enerjinizi karbonhidrattan hızlı bir şekilde alır, bu nedenle öğünlerinizin çoğuna karbonhidrat eklemeniz gerekir. Karbonhidratı düşük bir diyet egzersiz sırasında enerji kaybına, konsantrasyon kaybına ve geciken iyileşmeye neden olabilir. Sporunuz için daha düşük bir karbonhidrat diyeti uygulamak istiyorsanız, uzman tavsiyesi almalısınız.

Ekstra Öğün Tüketin

Spor yapmak için karbonhidrat yemekten veya sporcu içeceklerini tüketmekten daha fazla ihtiyaç var. En yüksek performans seviyenize ulaşmak için yemek yemeniz, ana ve ara öğünlere özen göstermeniz gerekiyor. Her şey doğru gıdaları fitness planınıza uygun miktarlarda tüketmekle ilgilidir.

Günümüzde özellikle genç sporcuların benzersiz beslenme ihtiyaçları var. Sporcular daha az aktif akranlarından daha fazla egzersiz yaptıkları için, hem spor performanslarını hem de büyümelerini teşvik etmek için genellikle daha iyi beslenmeleri gerekir. Ne kadar aktif olduklarına bağlı olarak, genç atletlerin enerji ihtiyaçlarını karşılamak için günde 2.000 ila 5.000 toplam kaloriye ihtiyacı olabilir. Bu anlamda da mutlaka ekstra öğün ve ara öğünlere ihtiyaç duyulur.  Sporcular özellikle kuruyemiş tüketerek günlük enerji ihtiyaçlarını da ciddi oranlarda karşılayabilirler.

Peki sporcular yeterince yemek yemezse ne olur? Vücutlarının en yüksek performansa ulaşma olasılığı daha düşer ve hatta kaslar gelişmek yerine parçalanabilirler. Her gün yeterince kalori almayan sporcular, olabildiğince hızlı ve güçlü olamazlar ve kilolarını koruyamayabilirler. Aşırı kalori kısıtlaması, hem kız hem de erkekler için büyüme problemlerine ve diğer ciddi sağlık risklerine yol açabilir. Bu nedenle sporcular mutlaka beslenme konusuna eğilmeli ve sağlıklı bir biçimde beslenmelidir.

Sporda Kuruyemiş

Bu süper yiyecek sadece süper sporcular için değil. Her seviyedeki spor severler, fıstıklardan fıstık ezmesine ve fındıktan cevize kadar her türlü kuruyemişi sever. Bunun nedeni, günde yalnızca bir avuç kuruyemiş ile elde edilmesi zor olan besinlerin, sağlıklı yağların ve bitki bazlı proteinin tüm avantajlarından yararlanabilmektir. Buna ek olarak uzun bir raf ömrüne sahip oldukları için de  birçok kişinin kuruyemişi ideal egzersiz yakıtı olarak kullanmaktadır. Egzersiz yaparken vücudunuza doğru yakıtı vermek önemlidir. Bunlardan biri vücudunuza yağın verilmesi ve enerjiye dönüşmesidir. Kuruyemişler de tam olarak bu noktada size destek olur. Bu nedenle spor yapanlar mutlaka kuruyemiş takviyesi almalıdır.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.