unal kuruyemis web sitesi kuruyemis kategori banner.jpg (251 KB)

Sıralama seçin
Toplam 78 ürün görüntüleniyor.

Kuruyemiş

Günün her öğününde keyifle tüketilebilen kuruyemişler, sağlıklı olduğu kadar tok tutma özelliğiyle de hemen herkesin favorisidir. İçerdiği vitamin ve mineraller sayesinde sağlıklı beslenme listelerinin vazgeçilmezleri olan kuruyemişlerin, genel anlamda güneşte kurutulan ya da ısıl işlem görmüş türleri bulunur. Fındık, ceviz, antep fıstığıleblebi gibi pek çok ürünü kapsayan kuruyemişler gün içinde istenilen zamanda tüketilebilir. Özellikle besin değeri yüksek olan kuru yemişler, ara öğün zamanlarında tüketildiğinde hem vücuda fayda sağlar hem de kilo kontrolüne yardımcı olur.

Kuruyemiş Çeşitleri

Besin deposu olan kuruyemişler arasında en çok tüketilenler; badem, kaju, fındık ve cevizdir. Badem kalsiyum, fosfor ve E vitamini içermesi sayesinde vücuda oldukça fayda sağlar. Uzmanlar günde bir avuç badem tüketilmesinin sağlığa pek çok faydası olduğunu dile getirir. Fındık ise bağışıklık sistemini güçlendirdiği için soğuk algınlığı gibi kışın oluşabilecek hastalıklara karşı vücudun doğal koruma sistemini destekler. Ayrıca içeriğindeki E vitamini sayesinde kalp ve damar hastalıklarına karşı koruyucu etkiye sahiptir. 

Kuruyemiş çeşitleri arasında tuzlu olanlar olduğu kadar tatlı olanlar da mevcuttur. Tatlı kuruyemişler, kuru meyveler olabildiği gibi bazı tuzlu çeşitlerin dışının şekerli kaplama kullanılarak lezzetli bir atıştırmalığa dönüştürüldüğü de bilinir.

Ülkemizde en çok tüketilen kuruyemişler genellikle "karışık kuruyemiş" şeklinde tercih edilir. Çekirdek, fındık, yer fıstığı, soslu mısır gibi çerez çeşitleri ara öğünlerde, arkadaş toplantılarında, misafir davetlerinde ve özel günlerde tüketilir. Karışık kuruyemişler ekonomik olarak uygun olması ve içerisinde farklı lezzetlerin yer alması sayesinde evlerde yerini alır.

Kuruyemişin Sağlığa Faydaları

Düzenli tüketildiğinde vücuda fayda sağlayan kuruyemişler, bağışıklığı güçlendirmenin yanı sıra doğal sistem işleyişleri üzerinde de faydalıdır. Örnek vermek gerekirse, Antep fıstığı kandaki kolesterol seviyesinin düşmesine yardımcı olur. Ayrıca Antep fıstığının kalp ve damar hastalıklarına karşı sağlıklı bir besin olduğu kabul edilir. Leblebi gibi ana maddesi bakliyat olan kuruyemişler ise vücuda enerji sağlar. Benzer şekilde ay çekirdeği, beyin fonksiyonlarını güçlendirir ve dolaşım sistemine yardımcı olur. Ayrıca içerdiği magnezyum sayesinde bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde de rol oynar. Çekirdek grubundan olan kabak çekirdeği, çinko bakımından zengindir. Çeşitli mide rahatsızlıklarında kabak çekirdeği tüketmenin mide ağrısı veya bulantı sorunlarına iyi geldiği belirtilir. Ancak tüm kuruyemişler gibi çekirdek türevlerinin de aşırı miktarda tüketilmesi akne gibi cilt sorunlarına neden olabilir. 

Farklı beslenme türlerini benimseyenler için kuruyemiş tüketmek son derece idealdir. Örneğin, vegan beslenme tarzını benimseyen kişiler etten alabileceği vitamin ve mineralleri kuru yemiş tüketerek karşılayabilir. Öte yandan balık tüketmeyenler, alması gereken Omega 3 değerini sağlıklı bir kuruyemiş olan ceviz çeşitlerinden karşılayabilir. Benzer şekilde fındık, içerdiği lif, yağ ve proteinler açısından oldukça zengindir ve vegan beslenmeye son derece uygundur. Yumurtadan ve etten alınacak protein ve amino asit gibi besin değerleri de kuruyemişlerden kolaylıkla alınabilir.

Kuruyemiş İle Kilo Kontrolü

Taze ve çiğ tüketilmesine göre sınıflara ayrılan kuruyemişlerden çiğ olanlar, kilo kontrolü ve diyet yapanlar tarafından daha çok tercih edilir. Çiğ kuruyemiş çeşitleri daha az tuz ve yağ içerdiği için diyet listelerinde önemli yer tutar. Özellikle masa başı çalışan veya gün içerisinde hareket imkanı görece daha az olan olan çalışanların, sağlıksız atıştırmalıklar yerine besin değeri yüksek olan kuruyemişleri tüketmeleri önerilir. Ayrıca ara öğünleri tok geçirmeyi sağlayan kuruyemişler, ana öğün vakitlerinde aşırı gıda tüketiminin de önüne geçer.

Rafine şekerli ve sağlıksız gıdaları çocuklardan uzak tutabilmek adına da kuruyemişler tercih edilebilir. Özellikle çocukların damak tadına hitap eden hurma; kalsiyum, magnezyum ve fosfor değeri yüksek olan kuruyemişler arasındadır. B vitamini açısından da oldukça zengin olan hurma, tatlı krizi yaşayanların da diyet listesinde bulunur. Benzer şekilde kuru kayısı ve kuru dut gibi yemişler de tatlı ihtiyacının giderilmesi adına tavsiye edilir.

Her yaştan kişinin damak tadına uygun kuruyemişlerden olan kuru üzüm, protein ve karbonhidrat açısından zengin olması yanı sıra A, B ve C vitaminlerini de içerir. Pek çok faydası olması yanında yüksek kalorili olması nedeniyle kilo kontrolü yapan ve tatlı ihtiyacını sınırlandırmak isteyen kişilerin dikkatle tüketilmesi önerilir. 

Sporcular İçin Önerilen Kuruyemişler

Karbonhidrat alımını sınırlandıran, sağlıklı yağ tüketimine özen gösteren ve sporla ilgilenen kişiler, besin değerleri kontrolü açısından kuruyemişleri tercih eder. Özellikle çiğ kaju; lif, çinko, fosfor ve demir içerdiği ve vücuda enerji verdiği için spor yapanlar tarafından sıklıkla tüketilen kuruyemiş çeşitleri arasındadır. Çiğ badem ve çiğ fındığın ise tok tutma özellikleri sayesinde diyet listesi ve sporcu beslenme programının dışına çıkılmasını yüksek miktarda engellediği görülmüştür. Bu kapsamda antrenörler ve diyetisyenler, E vitamini ve magnezyum içermesiyle sporcuların tüketmesini sıklıkla dile getirir. Yüksek protein almak için ise Antep fıstığı bu kategoride oldukça popüler sayılır. Spor yaparken aynı zamanda ödemden kurtulmak adına farklı yollar denenir. Kişiye özel belirlenen rutin yanı sıra sindirim sistemini ve dolaşımı rahatlatan kuruyemişlerin tüketilmesi de tavsiye edilir. Özellikle ceviz, fındık ve badem üçlüsü, hazımsızlık giderme ve ödem atma gibi problemleri yok eder. Öte yandan şişkinlik problemi yaşayanların günde bir avuç da olsa bu kuruyemişleri tüketmesi önerilir.

Toptan Kuruyemiş Fırsatı

Günümüzde gelişen teknoloji ve e-ticaret sitelerinin yaygınlaşması sayesinde online alışveriş kültürü yaygınlaşmaya başlamıştır. Buna göre kalabalık etkinlikler, çeşitli organizasyonlar veya kişisel tüketim için kuruyemiş ihtiyacınız doğduğunda, yerinizden kalkmadan Ünal Kuruyemiş'in online platformunu ziyaret edebilir ve zevkinize göre kolayca kuruyemiş siparişi oluşturabilirsiniz.

Paketler halinde satışa sunulan ürünler, her yaştan kişinin zevkine uygun kuru yemişleri kapsar. Buna karşın konferans, davet, toplantı ya da düğün gibi özel günlerinizde misafirlerinize ikram etmek için toptan kuru yemiş siparişi de verebilirsiniz. Aynı zamanda Ümit Kuruyemiş; bakanlıklara, devlet kurumlarına, barlara, düğün ve kına salonlarına toptan satış imkanı da sunar. Her daim kaliteli, sağlıklı, taze ve uygun fiyatlı kuru yemişe ulaşmak için Ünal Kuruyemiş'i tercih edebilir, güven ve memnuniyetin ayrıcalığını yaşayabilirsiniz.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.